İSMET ÖZEL - BATUM'SUZ, SELANİK'SİZ, HALEP'SİZ

İSMET ÖZEL 14 EYLÜL 2016 TARİHİNDE İSTİKLAL MARŞI DERNEĞİ İNTERNET PORTALİNDE BİR YAZI DİZİSİ BAŞLATTI. YAZININ BİR BÖLÜMÜ VE TAMAMININ AKTİF LİNKİ AŞAĞIDADIR.

Aylardan Ocak yıllardan 1963 idi ki, ilk şiirim yayın piyasasında arz-ı endam etti. On dört sene sonrası ilk gazete yazımın neşrolunma tarihini, 18 Nisan 1977'yi gösterir. Her iki hadisenin de benim için bir manası, birer manası olması lâzım. Acaba ne? Ben bunları bir şey olmak için mi yaptım? Ne olmak istiyordum? Yoksa bir şey olduğum için mi? Neydim ki ne yapıyordum? Diyelim ki, şair olmak isteyişim yüzünden şiir yayınladım. Yine diyelim ki, sütun sahibi olmamın sebebi de yazarlık mesleğine göz koyuşumdur. Yerinde sayılır mı bu yargılar? Değilse, yerinde yargılar hangileridir? 1 Şevval 1363’de dünyaya gelmiş benim bir şey olacağım var mıydı? Tarih benim omuzlarıma hususen bir yük yüklemiş olabilir miydi? Öhö, öhö! Kim oluyorum ben? Kendine henüz çocuk yaşında iken kaderine razı olma hissi bağışlanmış olan ben? Ne idi kaderim? İşte onu keşfetmek ahiret hayatı mukabilinde bana bırakılmıştı. Altı kardeşin en küçüğü olarak çocuk yaşımda keşfetmeği keşfettim. Her hangi bir kâşifin hayatı ne idiyse ister istemez benimki de o oldu. Şiirlerle kendimi bulma gayesi tahtında ilgilendim. Mensur yazılar dünyasıyla münasebetim kendi varlığımı, varoluş serencamımı koruma isteğimin gereğince kuruldu. Bulduğum kadarıyla, bulduğumun kıymetini bildiğim kadarıyla…

YAZININ TAMAMI İÇİN TIKLAYIN>>>

Müfîd Ne Demektir?

İfâde eden, meramı güzel anlatan. Mânalı, mânidâr. Faydalı, faydayı mucib olan. Mütâlâsından istifade olunan.